Retourneren
Hoe retourneer ik mijn product?
Wil je je bestelling retourneren binnen 14 dagen na ontvangst en je hebt het product niet gebruikt, dan kan dat eenvoudig en in de meeste gevallen gratis (producten boven € 50,-, uitgezonderd Rijklare fietsen waarvoor de retourkosten standaard €39,99 gelden). Laat ons wel even weten dat je een product gaat retourneren, zodat we voor een snelle terugbetaling kunnen zorgen. Dit kun je op verschillende manieren doen:
- log in op je account. Onder je bestelling kun je je product retour melden. Je ziet dan vanzelf hoe je het product terugstuurt of door ons kunt laten ophalen.
- Vul dit retourformulier in en email het naar ons of print en verzend het ons per post.
- Een e-mail sturen naar klantenservice@welhof.com, onder vermelding van naam- en adresgegevens, telefoonnummer, typenummer van het product en het bestelnummer.
- Indien je gebruik wenst te maken van je herroepingsrecht bij een online aankoop, dan kun je het formulier voor herroeping ingevuld naar ons e-mailen/versturen: herroepingsformulier.
Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail. Indien je de overeenkomst herroept, wordt(indien je niet in staat bent het product zelf op te sturen of langs te brengen) door ons contact met je opgenomen om het product bij je thuis af te halen. Wanneer jij het product verzendt zijn de kosten van het verzenden voor jouw rekening. Bij de ontvangst zal het artikel worden gecontroleerd. Na goedkeuring zal het aankoopbedrag worden teruggestort. Normaal gesproken gebeurt dit binnen 3 werkdagen na ontvangst van het product. Diensten die al zijn verleend worden wel in rekening gebracht en worden dus in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.
Tips:
- Bewaar je verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
- Als je het product door ons wilt laten ophalen, stel ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte zodat de afhaaldienst jouw voorkeursmoment kan inplannen.
Herroepingsrecht
Mocht je na het ontvangen van het door jou bestelde product toch besluiten het product te willen retourneren, dan kun je je beroepen op je herroepingsrecht en het herroepingsformulier invullen. Dit houdt in dat je de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen kunt ontbinden.
Je kunt gebruik maken van deze mogelijkheid, mits het product ongebruikt en onbeschadigd is en het, indien redelijkerwijs mogelijk, wordt geretourneerd in de originele verpakking. Om te kunnen beoordelen of het product voldoet aan jouw verwachtingen, is het toegestaan om het product uit de verpakking te halen.
Tijdens de zichttermijn heb je het recht om het door jou aangeschafte product te beoordelen en proberen “zoals je dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen.” Dit betekent in het algemeen dat het product uitgepakt mag worden en zo nodig ingeschakeld en geprobeerd zoals dat in de winkel doorgaans ook mogelijk is. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op de wijze waarop bedoeld is de verpakkingen te openen, zonder deze onnodig te beschadigen.
Breng je ons niet binnen de zichttermijn van 14 dagen op de hoogte van jouw besluit de aankoop te ontbinden, dan wordt de aankoop door ons als definitief beschouwd.
Een apparaat retourneren dat je hebt gebruikt
Zolang jij nog niet hebt besloten het product definitief te houden, mag je het apparaat weliswaar proberen, maar niet gebruiken. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld een wasmachine mag bekijken, maar als je het aansluit en er wasjes mee draait, verliest de wasmachine zijn waarde en wordt er bij het retourneren een waardevermindering in rekening gebracht. Hoe je het product kunt retourneren, lees je hierboven onder "Hoe retourneer ik mijn product?".
Sommige apparaten kunnen niet geretourneerd worden
Apparaten die niet geretourneerd kunnen worden:
- als deze overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast,
- producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden,
- audio- en video-opnamen,
- computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?
Natuurlijk, je mag je altijd bedenken. Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Stuur dan even een berichtje naar klantenservice@welhof.com onder vermelding van je bestelnummer of naam- en adresgegevens. Dan zorgen wij ervoor dat onze bezorgdienst niet langskomt.
In alle andere gevallen hoef je niks te doen. Behalve je bestelling betalen als je dat nog niet had gedaan.