Help Center
Veelgestelde vragen
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Heb je je bedacht en wil je je bestelling annuleren? Dat is geen probleem. Je kunt het beste direct met ons telefonisch contact opnemen of per e-mail (klantenservice@welhof.com), zodat wij je bestelling meteen kunnen annuleren.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Zolang het product niet onderweg is om bij jou bezorgd te worden, kun je je bestelling nog wijzigen. Je kunt daarvoor zo snel mogelijk contact met ons opnemen per telefoon of per e-mail. Zodra het product is verzonden, kun je de bestelling alleen nog annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Bezorgen van grote producten
Onze bezorgdienst levert alle witgoed (koelkasten, wasmachines, drogers, etc.), televisies en fietsen GRATIS* bij jou thuis, ongeacht het aantal apparaten. Wanneer je de bestelling vóór 23:59 uur** op een werkdag besteld hebt,
Bezorgservices en Servicekosten
Onze bezorgservices waaruit je een keuze kunt maken
Drempel Basis. Gratis (standaard inbegrepen)
Het product wordt geplaatst achter 1e privé-deur op begane grond, eventueel via de lift.(Indien gebruik gemaakt kan worden van de lift, dan worden geen tilkosten in rekening gebracht.)
Afhalen
Je bestelling van grote producten zelf afhalen
Als je via de webshop een bestelling hebt geplaatst en hebt gekozen voor afhalen, dan is het mogelijk om je bestelling te komen afhalen bij onze showroom. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging van ontvangst. De bestelling kun je dan ophalen van maandag tot en met zaterdag van 10 uur tot 18 uur. Adres: Venenweg 3, 1161 AK Zwanenburg.
Levertijden
Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Een werkdag voor levering ontvang je’s avonds een sms en een email met daarin het tijdvak van 3 uur waarin je bestelling geleverd wordt. Het tijdvak is helaas niet te wijzigen. Je kunt reageren op de mail die je hebt ontvangen als het tijdvak niet schikt.
Product is bij levering defect/niet compleet
Ik heb een defect product ontvangen
Hoewel alle apparaten uitgebreid worden gecontroleerd, is het helaas niet uit te sluiten dat het soms misgaat tijdens bijvoorbeeld transport of bij één van onze controlepunten. Als het product binnen de garantietermijn valt, zullen wij eerst proberen het defect snel te verhelpen door middel van een aantal tips. Soms lukt het om het probleem te verhelpen en ben je snel geholpen. Als dat niet werkt, zullen wij het apparaat bij je omruilen.
De werkzaamheden die niet onder onze bezorgservices vallen
De werkzaamheden die niet onder onze bezorgservices vallen
Boren, zagen en dergelijke.
Gasfornuizen aansluiten.
Wij sluiten koelkasten niet aan. De stekker kan pas in het stopcontact als het gas zich in rusttoestand bevindt. Pas na minimaal 12 uur kun je de stekker van de koelkast in het stopcontact pluggen.
Contact mogelijkheden
Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen:
Grote brand verwoest vestiging Welhof in Zwanenburg
Beste klanten,
Zoals u heeft kunnen lezen, is in de nacht van 17 oktober (zondag op maandagnacht) ons magazijn getroffen door een grote brand. Gelukkig zijn hierbij geen gewonden gevallen. Tot ons verdriet is onze voorraad door dit ongeval wel...
Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kunt een bestelling plaatsen via de webshop. Vervolgens kun je onze diensten selecteren die te maken hebben met het leveren van het product. Zo kun je kiezen om het artikel te laten leveren of op te laten halen, een voorkeursdatum van levering bepalen en welke betaalmethodes je wilt gebruiken.
Kan ik ook op een andere manier bestellen dan via de website?
Ja, je bent van harte welkom in onze showroom om daar een(of meerdere) artikel(en) naar wens te kopen.
Voorraadstatus: Is het product nog op voorraad?
Alle producten die bij ons online staan, zijn op voorraad en hebben de status “op voorraad”. Je kunt die producten direct online bestellen. Maar het kan voorkomen dat de door jou gekozen apparaat niet meer voorradig is, omdat iemand anders dit product tegelijkertijd online bestelde.
Product zoeken uit een advertentie op Marktplaats
De advertenties op Marktplaats verwijzen je naar onze webshop. In de webshop staat de actuele voorraad. Als het product in de webshop staat, kun je het direct bestellen. Anders is het al verkocht. Ook verwijzen wij in sommige advertenties naar de website met voorbeeldfoto’s en een vanafprijs (Wasmachines te koop vanaf €199,- bijvoorbeeld).
Uitleg productcondities (staat van product)
Onze producten krijgen bij binnenkomst een conditie toegekend om onderscheid te maken in de staat van het product en bijv. de mate van de beschadigingen. Wij streven er altijd naar de informatie zo correct mogelijk weer te geven.
Bouwjaar/leeftijd van tweedehands gereviseerde apparaten
De leeftijd van de apparaten is helaas niet op te geven. Het staat niet aangegeven op de apparaten en is soms alleen via het serienummer te achterhalen door contact te leggen met de fabrikant.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Heb je je bedacht en wil je je bestelling annuleren? Dat is geen probleem. Je kunt het beste direct met ons telefonisch contact opnemen of per e-mail (klantenservice@welhof.com), zodat wij je bestelling meteen kunnen annuleren.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Zolang het product niet onderweg is om bij jou bezorgd te worden, kun je je bestelling nog wijzigen. Je kunt daarvoor zo snel mogelijk contact met ons opnemen per telefoon of per e-mail. Zodra het product is verzonden, kun je de bestelling alleen nog annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Kopen jullie ook tweedehandse producten in?
Wij kopen momenteel helaas geen producten in bij particulieren. Wij kopen de tweedehandse producten alleen in bij gespecialiseerde ondernemingen (die door de overheid zijn aangewezen en gecertificeerd) waar alle apparaten worden gecontroleerd en gereviseerd.
Betalen
Veilige betaalomgeving
Welhof biedt jou een veilige betaalomgeving. We maken gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je je bestelling gaat afrekenen. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd.
Betaalmethoden
Betaalmogelijkheden
Op welke manieren kan ik betalen?
Betaling mislukt of geweigerd
Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik nu doen?
Je kunt jouw bestelling opnieuw plaatsen. Je kunt daarbij kiezen voor een andere betaalmethode, zoals“pinnen aan de deur”. Kunnen we je helpen met het plaatsen van een nieuwe bestelling?
Terugbetaling retourzending
Ik heb iets teruggezonden, hoe krijg ik mijn geld?
Hoe wij je terugbetalen ligt volledig aan op welke manier jij hebt betaald.
Terugbetaling na annulering
Zodra we je annulering verwerkt hebben, betalen we je meteen terug. Afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt voor de bestelling, zal het maximaal vijf werkdagen duren voordat je je geld automatisch terug hebt ontvangen.
Prijzen en BTW
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW. Voor nieuwe artikelen (niet zijnde b-keus) geldt het BTW-tarief van 21%.
Facturen
Je factuur is ook je aankoopbewijs
In de email die wij je sturen vind je de factuur als bijlage van je verzendbevestiging. Bewaar deze goed, want jouw factuur is je aankoopbewijs. Als je inlogt in jouw account, kun je ook altijd online je factuur bekijken.
Betalingsherinnering en Incasso
Betalingsherinnering per e-mail
Als wij je betaling niet hebben ontvangen, dan kan het zijn dat je dit vergeten bent. Wij zenden dan 2 weken nadat je je artikelen ontvangen hebt, een betalingsherinnering per e-mail.
Bezorgen & afhalen
Bezorgen van grote producten
Onze bezorgdienst levert alle witgoed (koelkasten, wasmachines, drogers, etc.), televisies en fietsen GRATIS* bij jou thuis, ongeacht het aantal apparaten. Wanneer je de bestelling vóór 23:59 uur** op een werkdag besteld hebt,
Oude apparaten meenemen
Oud Witgoed retour bij aflevering bestelling (Gratis)
Wanneer wij bij je zijn voor het bezorgen van je bestelling, kun je je oud witgoed GRATIS door ons laten meenemen. Het is daarbij wel belangrijk dat:
Bezorgservices en Servicekosten
Onze bezorgservices waaruit je een keuze kunt maken
Drempel Basis. Gratis (standaard inbegrepen)
Het product wordt geplaatst achter 1e privé-deur op begane grond, eventueel via de lift.(Indien gebruik gemaakt kan worden van de lift, dan worden geen tilkosten in rekening gebracht.)
Controleer je product bij aflevering
Controleer zelf je bestelde product(en) goed op eventuele beschadigingen. Als je aangeeft dat er geen sprake is van schade, kun je naderhand niet meer reclameren. Dit geldt ook als je hebt aangegeven het apparaat in de verpakking te laten en de verpakking onbeschadigd is.
Bezorgen van kleine artikelen
De bezorgkosten van kleine artikelen staan vermeld bij de artikelbeschrijving in onze webshop.
Kleine artikelen en nieuwe fietsen (in doos) worden per post of via een pakketdienst bezorgd.
Afhalen
Je bestelling van grote producten zelf afhalen
Als je via de webshop een bestelling hebt geplaatst en hebt gekozen voor afhalen, dan is het mogelijk om je bestelling te komen afhalen bij onze showroom. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging van ontvangst. De bestelling kun je dan ophalen van maandag tot en met zaterdag van 10 uur tot 18 uur. Adres: Venenweg 3, 1161 AK Zwanenburg.
Levertijden
Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Een werkdag voor levering ontvang je’s avonds een sms en een email met daarin het tijdvak van 3 uur waarin je bestelling geleverd wordt. Het tijdvak is helaas niet te wijzigen. Je kunt reageren op de mail die je hebt ontvangen als het tijdvak niet schikt.
Niet thuis/Bezorging gemist
Wij vinden het enorm jammer als je de bezorging hebt gemist. Indien wij een afmeldbericht van je hadden ontvangen naar aanleiding van onze verzendbevestiging die wij per e-mail en sms hebben verzonden, dan hadden wij de bezorgdienst tijdig kunnen afbellen. Het is dan gemakkelijk om je bestelling opnieuw in te plannen.
Product is bij levering defect/niet compleet
Ik heb een defect product ontvangen
Hoewel alle apparaten uitgebreid worden gecontroleerd, is het helaas niet uit te sluiten dat het soms misgaat tijdens bijvoorbeeld transport of bij één van onze controlepunten. Als het product binnen de garantietermijn valt, zullen wij eerst proberen het defect snel te verhelpen door middel van een aantal tips. Soms lukt het om het probleem te verhelpen en ben je snel geholpen. Als dat niet werkt, zullen wij het apparaat bij je omruilen.
Verkeerd apparaat geleverd
Wij doen er alles aan om je bestelling goed uit te voeren. Soms kan er iets mis gaan. Wij vinden het uitermate vervelend dat jij niet het juiste apparaat hebt ontvangen. Uiteraard kun je je apparaat omruilen zodat je alsnog het juiste apparaat of een vergelijkbare in huis krijgt.
Ruilen & retourneren
Retourneren
Hoe retourneer ik mijn product?
Wil je je bestelling retourneren binnen 14 dagen na ontvangst en je hebt het product niet gebruikt, dan kan dat eenvoudig en in de meeste gevallen gratis. Laat ons wel even weten dat je een product gaat retourneren, zodat we voor een snelle terugbetaling kunnen zorgen. Dit kun je op verschillende manieren doen:
Ruilen
Wanneer mag ik mijn product ruilen?
Als je een ander product hebt ontvangen dan dat je besteld hebt of als het apparaat niet voldoet aan de beschrijving en specificaties in onze webshop. Zorg er dus voor dat je bij het bestellen goed in de omschrijving kijkt in welke staat het artikel verkeert.
Status Ruilen/Retourzending
We mailen je zodra je ruil of retourzending in onze administratie verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt of dat wij het product bij je opgehaald hebben.
Garantie & reparatie
Jouw factuur is je garantiebewijs
Wij verstrekken na levering automatisch per e-mail een factuur. De factuur geldt tevens als je garantiebewijs. Wellicht is de factuur aan je aandacht ontsnapt of per abuis in je spambox belandt. Je kunt je factuur ook vinden in je account in onze webshop.
Garantie nieuw, tweedehands (refurbished) of outlet(b-keus) product
Al onze producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs kunnen worden gesteld en waarvoor zij bij normaal gebruik zijn bestemd. Voor de tweedehandse/refurbished producten geldt een garantie voor een periode van minimaal 12 maanden en voor de fabrieksnieuwe producten of Outlet/b-keus producten geldt een minimale garantietermijn van 24 maanden, vanaf de datum van levering.
Fabrieksgarantie en Reparatie
Sommige apparaten hebben fabrieksgarantie. Als jouw apparaat een reparatie nodig heeft, dan adviseren wij jou rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant van jouw apparaat voor het maken van een service-afspraak. De service-afdeling van de fabrikant kan namelijk het snelst bij jou terecht.
Hoe lang duurt een reparatie?
Zodra je artikel bij de reparateur is aangekomen duurt het gemiddeld 5 werkdagen en maximaal 15 werkdagen voordat je gerepareerde artikel weer naar jou onderweg is. In geval wij niet alle onderdelen op voorraad hebben of kunnen verkrijgen,
Tags